Ontstekingsvolgorde1 – 4 – 3 – 2.
 
Cilindernummering4 …3
——– vliegwielzijde
2 …1
 
Ontstekingstijdstip, met losgetrokken vacuümslang411 E en 412 E «» 27° voor BDP bij 3500 toeren per minuut.
412 met carburateur «» 7,5° voor BDP bij 850 toeren per minuut.
 
Plaats, vaste merktekensVentilateurpoelie / ventilateurhuis
 
ContacthoekStandaard «» 44 – 50°.
Slijtgrens «» 42 – 58°.
 
Draairichting van rotor gezien vanaf rotorzijdeRechtsom.
Stroomverdeler van 411 E en 412 E modellenOnderdeelnummer «» 022 905 205 H.

Centrifugaalvervroeging in krukasgraden en toeren per minuut
Begint bij «» 700 – 1100.
10 – 15° bij «» 1500.
eindigt 22 – 27 ° bij «» 3000.

Vacuumvervroeging in krukasgraden en mbar (mmHg)
Begint bij «» 133 – 173 (110 – 130).
11 – 13° bij «» 240 – 267 (180 -200).
 
Stroomverdeler van 412 met carburateursOnderdeelnummer «» 022 905 205 S..

Centrifugaalvervroeging in krukasgraden en toeren per minuut

Begint bij «» 1000 – 1200.
9 – 14° bij «» 1600.
eindigt 21 – 25 ° bij «» 3400.

Vacuümvervroeging in krukasgraden en mbar (mmHg)
Begint bij «» 107 – 147 (80 – 110).
8 – 12° bij «» 266 (200).
 
Bougie – elektroden afstand0,7 mm.
Terug