Ontstekingsvolgorde | 1 – 4 – 3 – 2. | |
Cilindernummering | 4 …3 ——– vliegwielzijde 2 …1 | |
Ontstekingstijdstip, met losgetrokken vacuümslang | 411 E en 412 E «» 27° voor BDP bij 3500 toeren per minuut. 412 met carburateur «» 7,5° voor BDP bij 850 toeren per minuut. | |
Plaats, vaste merktekens | Ventilateurpoelie / ventilateurhuis | |
Contacthoek | Standaard «» 44 – 50°. Slijtgrens «» 42 – 58°. | |
Draairichting van rotor gezien vanaf rotorzijde | Rechtsom. | |
Stroomverdeler van 411 E en 412 E modellen | Onderdeelnummer «» 022 905 205 H. Centrifugaalvervroeging in krukasgraden en toeren per minuut Begint bij «» 700 – 1100. 10 – 15° bij «» 1500. eindigt 22 – 27 ° bij «» 3000. Vacuumvervroeging in krukasgraden en mbar (mmHg) Begint bij «» 133 – 173 (110 – 130). 11 – 13° bij «» 240 – 267 (180 -200). | |
Stroomverdeler van 412 met carburateurs | Onderdeelnummer «» 022 905 205 S.. Centrifugaalvervroeging in krukasgraden en toeren per minuut Begint bij «» 1000 – 1200. 9 – 14° bij «» 1600. eindigt 21 – 25 ° bij «» 3400. Vacuümvervroeging in krukasgraden en mbar (mmHg) Begint bij «» 107 – 147 (80 – 110). 8 – 12° bij «» 266 (200). | |
Bougie – elektroden afstand | 0,7 mm. |