Afstelgegevens – Kleppen

Klepspeling, bij koude motorIn- en uitlaat «» 0,15 mm.
Kleppendiagram
(bij 1,5 mm klepspeling)
tot augustus 1972
inlaatklep opent «» 12° voor BDP.
inlaatklep sluit «» 42° na ODP.
uitlaatklep opent «» 43° voor ODP.
uitlaatklep sluit «» 4° na BDP.

vanaf augustus 1972
inlaatklep opent «» 9° voor BDP.
inlaatklep sluit «» 41° na ODP.
uitlaatklep opent «» 43° voor ODP.
uitlaatklep sluit «» 4° na BDP.
KlepstoterdiameterStandaard «» 23,96 – 23,98 mm.
Slijtgrens «» 23,93 mm
KlepsteeldiameterInlaat «» 7,94 – 7,95 mm.
Slijtgrens «»7,90 mm.

Uitlaat «» 8,91 – 8,92 mm.
Slijtgrens «» 8,87 mm.
Kantel speling in klepgeleiders (waarbij
het klepsteeleind met het klepgeleider-
eind gelijk ligt!)
Standaard «» 0,45 mm.
Slijtgrens «» 0,9 mm.
Binnendiameter klepgeleiderInlaat «» 8,00 – 8,02 mm.
Slijtgrens «» 8,06 mm.
Uitlaat «» 8,97 – 8,99 mm.
Slijtgrens «» 9,06 mm.
Buitendiameter overmaat klepgeleiderInlaat «» 12,105 – 12,120 mm.
Uitlaat «» 13,105 – 13,120 mm.
Klepzetel raakvlakInlaat «» 1,8 – 2,2 mm.
Uitlaat «» 2,0 – 2,5 mm.
KlepzetelhoekInlaat «» 30°.
Uitlaat «» 45°.
Correctiehoeken klepzetelsBinnenste hoek «» 75°.
Buitenste hoek «» 15°.
Klepveer lengte bij 76,5 – 84,0 kg druk29,0 mm.
Tuimelaaras diameterStandaard «» 19,95 – 19,97 mm.
Slijtgrens «» 19,93 mm
Oliedruk, SAE 30 olie bij 70°C olietemperatuur
en 2500 toeren per minuut
(vanaf maart 1971)
4,5 bar (kg/cm2).
Oliedruk waarbij slijtagegrens is bereikt2 bar (kg/cm2).
Terug